Thursday, October 8, 2009

Lecturer ku nak "terbang"??

Assalamualaikum,

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah,Tuhan sekalian alam, masih diberikan status iman dan islam di dada ku ini,masih juga di berikan kesempatan untuk meng’update’ blog aku yang tidak sebeberapa ini diatas beberapa kekangan mase dengan himpitan assignment dan test2 (1 test je miggu ni) yang berlambak miggu ini. Tidak lupa juga selawat dan salam atas junjungan Nabi Muhammad SAW, atas perjuangan, penat lelah, sakit luka baginda dapatlah islam bertapak dan bersemai di dada kita ini.

Jadi apa perkara nak ku ceritakan dalam post ni??

Ehem...cerita nya mcm ini..selasa mlm lepas 6/10/09 aku dan beberapa sahabat yang lain pergi ke rumah lecturer aku, Encik Tazli, tapi kami lebih selesa panggil Abg Tazli di sebabkan keakraban kami dgn lecturer..cheeewah...tapi memang dia pun selesa kami call dia Abg Tazli.

Abg Tazli ni pernah mengajar kami mase kami 1st year 1st sem, subject designing AutoCAD dalam chemical engineering. Walaupun kami rapat dengan dia, dia tetap strict dalam mengajar..de sekali tu aku terpaksa duk luar kelas sampai abis kelas..kes nya dating lambat 5min...fuh...lepas 2 tobat xdatang lambat dah..paling lambat pun kene masuk kelas 1 saat b4 dia masuk kelas pun jadi ler.. janji xduk luar kelas...malu siuk....(org ganu kabo ‘malu nk mapuh’).

Kenapa kami ramai2 dtg rumah dia?? Tula pasal...tgk tajuk dah bleh agak dah..dia nak sambung belajar sebenarnya, ambik PhD kat UK, bukan Ulu Kelang eh..United Kingdom, jauh 2..aku respect la Abg Tazli ni, dah berumur(aku xpasti berpa umur dia, around 30an kot) pun masih nak bersemangat nak sambung belajar, kami ni pun kat utp masih ambik degree pun entah kemana study nya, kelam kabut je, kadang2 up, kadang down terus..study betul2 pun mase nak test, uhiuh teruk2 (sape yg baca ni jgn tiru sifat buruk ni ek..)

Abg Tazli akan fly ahad ni kalu x silap,11/10/09, sorg2 je dulu, sbb dia nk cari rumah kat sana dulu, lepas 2 balik Malaysia semula, bawak anak bini pergi UK. Sebab dia nk FLY la kami dtg nk melawat dia ni..1st time aku dtg rumah dia, de sekali 2 dia jemput dtg rumah, kemas2 rumah dia la, nak pindah jauh katakan..tp aku xleh gi mase 2, de keje kot (padahal malas..)

mukmin dan yazid tengah kusyuk dengar cerita Abg Tazli

Apa yg menarik bila aku gi rumah abg Tazli ni adalah telatah anak2 dia, dia de 3 org anak, sulung perempuan, najihah amanina, anak k2 laki2,lupa lak name nye..anak k3 masih dlm perut mak nya..mmg sgt comel dan nakal r budak2 ni..de tu amanina ni, tgh2 kitaorg berborak2 dgn abg tazli ni, dia datang terus naik atas kepala abg tazli, kitaorg pun spotan cakap ”sakit abi tu kan..” tp abg tazli stady je...dia biarkan je amanina tu main2..last2 xtahan sakit, dia suruh la budak ni turun, tapi xnak turun..apa lagi, nama aku pun dipanggil utk mengambil budak 2 dari atas kepala abg tazli...tetap berkeras budak 2, aku nk paksa angkat takut nangis lak budak ni kan,

Abg tazli ckp ”angkat je amanina ni, jgn risau” (mcm 2 la kot dia ckp, lupa ayat sebenar)..aku pun angkat ler..berat jgak budak ni...sambil 2 sahabat aku gelak2 plak bila aku angkat budak ni, ntah pe yg pe gelakkan ...

ni la budak si amanina ni hah..buas tak buas budak ni

Anak k2 plak lain crita nya, mase makan dia pun nk kacau, nak makan sekali. Mase 2 kami makan mee goreng mamak (sume makanan dah abis, terpaksa tempah mee mamak lak..). mee 2 xbrape pedas pun, xrase pedas la bagi kita bagi kita yg besor jalo ni, pe yang kelakar nye budak ni... nak makan tp bila makan dia dia jeler lidah dia. Pedas la 2..mintak air sambil merengek..pas minum air makan lagi,pedas lagi,rengek lagi..sampai abis mee 2..uhuih budak ni nak makan sangat...lagi kerenah dia ni..pe2 yg sampai kan mulut dia mesti nak gigit (kekoh), pinggan polistren 2 pun dia kekoh, budak sorang ni...platesin (ala...bende yg lembik2 kita main 2) pun bila smpai kt dia nak kekoh, mujur sempat buang dari mulut budak ni..klu x...ehmmm...

ni anak kedua Abg Tazli, comel nya.......=)

Memang meriah r duk rumah abg tazli ni, kami berborak byk benda dari a to z, de 2 kami bincang psal UBM (kawin la 2..), dia de la cerita byk bende psal UBM ni, pjg sgt nk cerita dlm blog ni..nnti r klu de mase..kami keluar dari rumah dia dlm kul 11 mlm jugak ler, bersalam, berpeluk sambil mendoakan dan mintak maaf sesame, kami pun blah la dari situ, yg xtahn nye..kt pintu pagar pun kami pause sekejap dgr dia cerita, best gak dgr dia cerita...hu3, sampai Piji kene mintak izin nk balik dah ni...pandai Piji potong line...

tengok si Haq ni, bru je dengar cerita pasal kawin dah nak berlatih nak jadi bapa mithali...cepat2 nnti terlepas! haq masih single lagi ni

Tersimpan memory terindah dlm storage otak aku ni kt rumah Abg Tazli....thanks Abg Tazli sudi jemput kitaorg ni dtg rumah...nnti lepas balik Malaysia kita org dtg lagi, 3 thun dia kat sana, dia balik kitaorg dah keje kot...in’Allah..

Stakat ni je untuk post kali ni...pada yg membaca bleh la komen yg membina utk aku improve agi blog aku ni...

3 comments: